صندلی راست،چپ دست | Right-Left Chair


به این لیست خوب توجه کنید...


"ارسطو،افلاطون،نیوتن،انیشتین،ماری کوری،نیچه،پیکاسو،داوینچی،میکل آنژ،ویلیام شکسپیر،لیدی گاگا،گوگوش،بتهوون،چارلی چاپلین،آنجلینا جولی،نیکول کیدمن،استیو مک کوئین،آمیتاب باچان،ناپلئون،جورج بوش(پدر)،رونالد ریگان،بیل کلینتون،باراک اوباما،گاندی،رافائل نادال و..."


یکی فیلسوف دیگری از تبار هنر

یکی ورزشکار دیگری از جنس سیاست


اما همگی آنها در یک مسئله اشتراک دارند همگی جزئی از جمعیت چپ دستان می باشند.

امروز،۲۲مرداد مطابق با ۱۳ آگوست در تقویم های بین المللی روز جهانی چپ دستان لقب گرفته است؛اما دلیل اینکه چرا این روز،روز جهانی چپ دستان معرفی شده است؛اینست که چپ دستان دنیا در یک حرکت اعتراضی به اینکه "هر آنچه که در دنیا قرینه نیست برای راست دستان ساخته شده است و تمامی ابزارها و امکانات برای راست دستان طراحی شده اند" مولد این واقعه و روز شدند.

همچنین یکی از هدف های این روز پیکار با باورهای خرافاتی درباره چپ دست هاست که در فرهنگ های مختلف نیز وجود دارد به عنوان مثال : مرد ژاپنی حق داشت زن چپ دستش را طلاق دهد،اسکیموها معتقد بودند که چپ دست ها جادوگرند و دیگر مطالب که به وفور در هر فرهنگی یافت می شود.


جالب است که در برخی از زبان ها اصطلاح های مضحکی وجود دارد به عنوان نمونه در زبان لاتین همان کلمه ای که برای چپ دستان استفاده می کنند برای کلمه بدشگون و بدیمن استفاده می شود یا مثلا در زبان آلمانی کلمه چپ دست هم تراز با کلمه "آدم ناجور" می باشد یا در زبان فرانسوی لغت چپ دست برابری معنایی با لغت "انسان ناشی" می کند.

در زبان پارسی نیز از اینچنین اصطلاحات به فراوانی دیده می شود؛از دنده چپ بلند شدن یا با کسی چپ افتادن گواهی بر آن است که کلمه "چپ" بار معنایی منفی دارد.


شایعه های علمی فراونی در مورد چپ دستان مطرح است اینکه مثلا چپ دست ها باهوش تر از راست دستان هستند؛حال آنکه در انجمن بین المللی چپ دستان ( منسا ) تعداد افراد چپ دست | ۲۰ درصد | کل جامعه آماری بیان شده است و این یعنی تقریبا همان فراوانی که تعداد چپ دستان به نسبت کل جمعیت جهان دارند.


چپ‌دست‌ها معمولا مجبورند از وسایلی استفاده کنند که برای راست‌دست‌ها ساخته شده است که البته این کار همیشه آسان نبوده؛برای همین افراد،شرکت ها و سازمان های بزرگی تلاش کرده اند که در جهت عدالت میان این دو قشر گام های بلندی و به سزایی بر دارند؛شاهد این تلاش ها به عنوان نمونه قیچی طراحی شده برای قشر چپ دست می باشد چراکه پژوهش ها نشان می دهد ۹۰ درصد چپ دستان با قیچی های رایج نمی توانند مستقیم چیزی را برش دهند.

اما هنوز هم مشکلات عدیده ای برای چپ دستان به خاطر وفق اجباری با محصولاتی که طراحی منحصرانه ای برای قشر دیگری شده است وجود دارد. (موس، کیبرد، سازهای موسیقی و... تنها بخشی از این طراحی منحصرانه می باشد.)


تیم طراحی ||صندلی راست،چپ دست|| در این سال ها کوشیده است که یکی از مهم ترین مشکلات طراحی منحصرانه وسایل را در زمینه صندلی را حل کند و موفق به آن شده است که رایج ترین این مشکلات را که تاثیرات اسفناکی در بزنگاه های مختلفی چون آزمون های مهم،کلاس های آموزشی و... داشته است را حل کند.


تیم طراحی صندلی راست چپ دست امیدوار است که اینچنین تلاش ها تا زمانی ادامه پیدا کند که برابری کامل میان این دو قشر تحقق یابد.


در پایان با تبریک روز جهانی چپ دست به همگان،آرزوی موفقیت و کامروایی را برای تمامی چپ دستان داریم.


با احترام

«تیم طراحی صندلی راست،چپ دست»

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی